نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2402
-
الف
+

توجه به هنر تیاتر در افغانستان پر رنگ تر می شود

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت: تیاتر نقش مهمی در رسانیدن پیام های صلح ، همبستگی ملی و وحدت ملی دارد.

«حسینه صافی» سرپرست و نامزد وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان در دیدار با مسول تیاتر ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات و گروهی از ممثلان تیاتر این ولایت خواسته ها و مشکلات آنان را شنید.

به گزارش آی فیلم 2، در این دیدار «فریدون فکوری» مسول تیاتر ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات به نماینده گی از این گروه در رابطه به فعالیت های شان معلومات داد.

او همچنان شماری از مشکلات و خواسته های شان را با سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در میان گذاشت و خواستار توجه به تیاتر و ممثلان تیاتر ولایت هرات ، فراهم ساختن زمینه های اجرای نمایش های تیاتر در مرکز و ولایت های کشور و همچنان برگزاری برنامه های آموزشی برای ارتقای ظرفیت ممثلان تیاتر این ولایت شد.

وی افزود که این گروه ده نفری ممثلان تیاتر ولایت هرات که در میان آن ها یک ممثل از ولایت جوزجان و یک ممثل از ولایت دایکندی نیز شامل می باشند، سلسله نمایشات خود را  زیرنام  « صلح برای همه » از کابل آغازکرده اند و به سایر ولایت های کشور ادامه می دهند .

باختر نوشت : سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ نقش تیاتر و ممثلان تئاتر را در رسانیدن پیام های صلح ، همبستگی ملی و وحدت ملی ارزشمند خواند و از توجه این وزارت به سایر بخش های هنری و فرهنگی و به ویژه تیاتر به آن ها اطمینان داد.

 م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر